Technika
Mały wariat!
Powiedzmy to głośno – po sympatycznym Fiacie 500 (zarówno nowym, jak i tym sprzed kilku dekad) nie należy spodziewać się sportowego zacięcia. To fajne, miejskie autko. Czy aby jednak na pewno? Fiat ma przecież ambicje, by pokazać, na co go stać. Odmiana pięćsetki – Abarth – jest właśnie takim punktem honoru.
Na papierze specyfikacja nie robi porażającego wrażenia – cztery cylindry, 1,4 litra, 160 KM. Nieźle, ale przecież są potężniejsze jednostki…
160 KM w bardzo lekkim aucie – piekielna moc.
Tyle, że Fiat 500 Abarth waży zaledwie 1100 kg. W efekcie rozpędza się do 207 km/h bez większego wysiłku, a 100 km/h osiąga już po 7 sekundach. Ręczna skrzynia biegów potęguje tylko frajdę, jaką daje szybka jazda tym malutkim bolidem. Mały, ale za to jaki wariat! No i ma świetne reklamy w TV – jak ta w nagłówku artykułu, nakręcona na Super Bowl 2012.
Ukryty Mustang
Ford Focus jest świetnym autem do jeżdżenia po mieście i na dalsze rodzinne wycieczki. Ma swoje wady, ale i tak zasługuje na czwórkę z plusem. Na szóstkę zapracował za to usportowiony brat popularnego Focusa – RS 4.
To trochę „łobuz”, a na pewno poszukiwacz mocnych wrażeń, o które nietrudno, gdy pod maską ma silnik od Mustanga. Czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 2,3 litra ma 320 KM mocy i osiąga maksymalny moment napędowy równy 433 Nm. Taki „zestaw” pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,7 sekundy. Focus RS 4 ma sportową, sześciobiegową skrzynię biegów (ręczną) i mocne hamulce. Better focus on the road!
Renault rządzi!
Popularne meganki mają wiele uroku i charakteryzują się wysoką kulturą jazdy. Ale nie jest to samochód, który biłby rekordy na torach wyścigowych. No, może z małym wyjątkiem dla limitowana serii R.S.
Najnowszy model R.S. Trophy jest niemal idealnym autem sportowym. Ma 275 KM mocy, dwulitrowy silnik benzynowy i sportowe zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Wydech kultowej marki Akrapovič nadaje Mégane R.S. Trophy drapieżne brzmienie, a fotele kubełkowe Recaro® z tapicerką skórzaną łączoną z alcantarą i czerwonymi przeszyciami, wyścigowy sznyt.
© 2015 Diners Club Polska