Sportowe dziedzictwo Toyoty to między innymi kultowy model 2000GT z 1967 roku. Teraz do niego dołączył prawnuk – GT86. Bolid XXI wieku jest szybszy, lżejszy i bardziej doskonały.
Już w nazwie tej Toyoty zawarta jest sportowa symbolika. Stworzony przez Toyotę we współpracy z Subaru model GT86 litery odziedziczył po sławnym pradziadku – 2000GT. Również liczba jest tu znacząca – 86 nawiązuje wprost do innej legendy sportowej ze stajni Toyoty – Corolli Levin AE86. Zresztą „86” dość często pojawia się w opisie najnowszego auta japońskiego koncernu. Oznaczenie kodowe projektu to 086A, średnica i skok tłoka silnika wynoszą 86 mm, a chromowane końcówki wydechu mają średnicę… 86 mm. Co jeszcze wyróżnia nową Toyotę GT86?
Magia liczb
Przy długości 4240 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1285 mm i rozstawie osi 2570 mm, GT86 jest najbardziej zwartym czteromiejscowym samochodem sportowym świata.
Osiągnięcie 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy. Bicie rekordów ułatwia również sześciobiegowa skrzynia – manualna lub automatyczna.
Biodra kierowcy znajdują się na wysokości 400 mm nad ziemią, a wysoka sztywność ramy oraz niska waga – 1240 kg – sprawiają, że auto pozwala na dynamiczną jazdę sportową. Przy współczynniku oporu powietrza równym zaledwie 0,27, to czysta przyjemność. Tak jak operowanie najmniejszą kierownicą, jaką kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie marki Toyota – jej średnica to tylko 365 mm.
Moc ujarzmiona
Oczywiście wymiary to nie wszystko. Toyotę GT86 uzbrojono w 200-konny silnik V4 o pojemności 1999 cm3, w układzie boxer. Wolnossący, wysokoobrotowy z oddzielnymi, bezpośrednimi wtryskiwaczami. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy. Bicie rekordów ułatwia również sześciobiegowa skrzynia – manualna lub automatyczna. Nad bezpieczeństwem czuwają: ABS, EBD (korektor siły hamowania), TRC (kontrola trakcji) i VSC (wspomaganie stabilności). Dwustrefowa klimatyzacja, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu Easy Entry oraz system multimedialny dopełniają całości. Niech moc będzie z Wami!