Kreatywne reklamy
Jeśli chce się zaistnieć, trzeba się reklamować. Sęk w tym, że treści marketingowe mało już kogo poruszają, bo klienci się na nie uodpornili. Do tematu trzeba więc podejść ze zdwojonym sprytem.
Napoje gazowane nie kojarzą się ze zdrowym trybem życia. Mocno słodzone, „napompowane” konserwantami i ulepszaczami, jak podkreślają lekarze i dietetycy, szkodzą i przyczyniają się do eksplozji epidemii otyłości. Jak odczarować ten wizerunek?
Kiedyś wystarczyło się reklamować. Teraz, żeby wygrać serce i portfel konsumenta trzeba się postarać.
Wypuszczanie kolejnych wersji napojów „light” to zła droga. Pepsi, jeden z liderów rynku, postanowił podejść do zagadnienia z innej strony i zachęcić konsumentów do aktywności fizycznej w bardzo oryginalny sposób. Nowe, promocyjne butelki Pepsi mają kształt hantli i po opróżnieniu mogą pomieścić 2 litry wody. W ten sposób zmieniają się w narzędzie treningowe.
W tyle też nie zostaje największy rywal Pepsi, Coca-Cola. Koncern z Atlanty postawił na innowacyjność (z pomocą agencji Ogilvy & Mather). Wyszło apetyczne i interaktywne arcydzieło, które można obejrzeć na filmie w nagłówku tego artykułu. Well done, Pepsi, well done Coke!