• Biznes
  • Podróże
  • Design
  • Relaks
  • Technika
  • Sport
  • Felieton
  • Diners Club Info
Diners Club Magazine
Technika

Równanie doskonałości

przez Redakcja · z dnia 10 lipca 2013

Szefowie Toyoty, którzy dwadzieścia lat temu decydowali o wprowadzeniu pierwszej RAV4 na rynek, powinni do końca swojej kariery dostawać za to specjalny dodatek. Mogą być dumni z wytyczenia nowej ścieżki w motoryzacji. Równanie 4×4 ma jedno rozwiązanie – RAV4.

Przed RAV4 były już duże terenówki przeznaczone do wygodnego wożenia pasażerów po asfalcie. Były też małe japońskie auta z napędem na cztery koła stworzone do aktywnego wypoczynku. Toyota wstrzeliła się w środek. Ktoś pomyślał, że sprzeda się samochód, który będzie większy i wygodniejszy od spartańskich wozidełek dla surferów i leśników, a jednocześnie nie będzie wyglądał i jeździł jak paliwożerne połączenie wozu bojowego z zabytkowym meblem. Tak powstała RAV4, a wraz z nią kategoria SUV-ów, która rozwinęła się do jednego z głównych segmentów rynku.

Czwarta odsłona

W tym roku możemy znaleźć w salonach czwartą już generację RAV4. Tak jak wszystkie współczesne samochody Toyota jest większa od swojej poprzedniczki. Dłuższa, szersza z większym rozstawem osi i przestronniejszym wnętrzem. Muskularne nadwozie z agresywnym przodem nawiązuje do pozostałych modeli japońskiej marki.

Producent zachwala wszechstronność nowej RAV4 i nie są to tylko marketingowe slogany. Auto ma duży bagażnik (547 litrów) z najniżej wśród SUV-ów poprowadzoną dolną krawędzią.

Bagażnik o pojemności 547 litrów, z niską poprowadzoną dolną krawędzią sprawia, że to auto jest po prostu wygodne w codziennym użytkowaniu.

Worki z ziemią ładowane pod sklepem ogrodniczym od razu wydają się lżejsze. Zadbano też o wygodę kierowcy, kiedy znajdzie się na swoim miejscu – fotel ma dodatkowe zakresy regulacji. Samochód nie stracił swoich największych zalet – napęd na cztery koła wspomagany przez kolejną generację układu Integrated Dynamic Drive System gwarantuje bezpieczną jazdę, a mechanizmy w razie potrzeby można zblokować. Dla oszczędnych jest dostępna wersja z napędem na jedną oś.

Pędem z napędem!

Na ośnieżonej lub krętej drodze zadba o nas sprawdzony i udoskonalony napęd. Z kolei na autostradzie i w ruchu miejskim może nas wesprzeć elektronika – system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu czy nowoczesny panel nawigacji. Z silników możemy wybierać między dwoma Dieslami – 2.0 D4D i 2.2 D-CAT – oraz benzynowym dwulitrowym Valvematic. Najoszczędniejszemu z nich wystarczy 4,9 litra paliwa do przejechania stu kilometrów.

 

Rekordy

Do tej pory na świecie sprzedano 4,5 miliona egzemplarzy RAV4 różnych generacji, z czego 1,2 miliona w Europie. Ta czwarta zwiastuje szybki i systematyczny wzrost liczb w statystykach.

Podziel się Tweet

Warto zobaczyć

  • Technika

    Polski biznes z kosmosu

  • Technika

    Inwigilacja czy bezpieczeństwo?

  • Technika

    Chiński – łatwiejszy niż się wydaje

Wyszukaj w serwisie

Ostatnie wpisy

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017
  • Z pieniędzmi od wieków

    27 grudnia 2017
  • Sztuka biznesu: Opowieść Wigilijna

    23 grudnia 2017

Polub nas na Facebooku

Diners Club Polska

Polecane

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017
  • Z pieniędzmi od wieków

    27 grudnia 2017
  • Sztuka biznesu: Opowieść Wigilijna

    23 grudnia 2017
  • Biuro reklamy
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Właściciel tytułu
  • Wydawca

O MAGAZYNIE

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Biuro reklamy
  • Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Design
  • Diners Club Info
  • Felieton
  • Podróże
  • Relaks
  • Sport
  • Technika

Ostatnie wpisy

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017

Wyszukaj w serwisie

© 2015 Diners Club Polska