• Biznes
  • Podróże
  • Design
  • Relaks
  • Technika
  • Sport
  • Felieton
  • Diners Club Info
Diners Club Magazine
Felieton

Relacje: Tradycja zobowiązuje i procentuje

przez Redakcja · z dnia 5 października 2017

W tym roku Diners Club świętuje swoje 20-lecie w naszym kraju. Okrągłe rocznice w wielu firmach to dobra okazja do tego, żeby zrozumieć, że tradycja i doświadczenie organizacji zobowiązują do szczególnej dbałości o tych, bez których nie byłoby tej historii, czyli naszych pracowników.

W dobie coraz powszechniejszej walki nie tylko o pozyskanie, ale przede wszystkim utrzymanie kadr, doświadczenie i wdrożone w DNA firmy wartości, mogą stanowić istotne zagadnienia, stanowiąc argument przy zatrudnianiu czy prowadzeniu działań employer brandingowych. Warto pamiętać, że historia i tradycja mogą stanowić szczególną wartość szczególnie dla poszukiwanych na rynku managerów i doświadczonych specjalistów. Dla nich, oprócz warunków finansowych, coraz ważniejsze są stabilność zatrudnienia czy szeroki pakiet możliwości, jakie często swoim pracownikom oferują dojrzałe firmy.

„Tradycja to piękno, które chronimy, a nie węzy, które nas krępują” – Ezra Pound.

Firmy z historią mają też magię, która przyciąga młodych. Mogą być dla nich świetną okazją do praktycznego zdobywania wiedzy i umiejętności, a przy okazji wnoszenia sporej dozy świeżości do zespołów, które każdego dnia pomagają organizacji w rozwoju. Co ważne, coraz więcej przedsiębiorstw z bagażem przeszłości dostrzega olbrzymi potencjał w budowaniu wielopokoleniowych i różnorodnych zespołów zadaniowych. Składania się także ku budowaniu struktur projektowych, a nie ścisłym zamykaniu celów biznesowych w przestrzeniach poszczególnych działów. Warto pamiętać, że historia i rozwój zawsze wymagają od biznesu innowacyjności i rozwoju, dlatego o tym aspekcie nie powinniśmy zapominać w naszej biznesowej codzienności. Pokazujmy kroki milowe naszej organizacji, ale także ludzi, którzy za nimi stali. To właśnie dzięki nim za chwilę będziemy mogli świętować kolejny jubileusz.

„Tradycja to piękno, które chronimy, a nie węzy, które nas krępują” – pisał amerykański poeta Ezra Pound. Podobnie jest także w biznesie. Nasza historia nie powinna przysłaniać nam celów rozwojowych. Codziennie, razem z naszymi pracownikami, powinniśmy patrzeć w przyszłość, nie zapominając o tym, co za nami. Bo mądre zespoły wiedzą, że dzięki temu dwa razy nie popełnimy już błędów a dzięki zaangażowaniu pracowników będziemy mogli zdobyć biznesowe wyzwania, o jakich marzymy my i nasi ludzie.

Adam Piwek – manager specjalizujący się w zarządzaniu przez wartości, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zintegrowanych działaniach marketingowych. Trener biznesu, publicysta z zakresu marketingu i HR, wykładowca akademicki.

Foto: Paweł Przybylski

Podziel się Tweet

Warto zobaczyć

  • Felieton

    Sztuka biznesu: Opowieść Wigilijna

  • Felieton

    Sztuka biznesu: To koniec

  • Felieton

    Sztuka biznesu: W labiryncie narracji

Wyszukaj w serwisie

Ostatnie wpisy

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017
  • Z pieniędzmi od wieków

    27 grudnia 2017
  • Sztuka biznesu: Opowieść Wigilijna

    23 grudnia 2017

Polub nas na Facebooku

Diners Club Polska

Polecane

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017
  • Z pieniędzmi od wieków

    27 grudnia 2017
  • Sztuka biznesu: Opowieść Wigilijna

    23 grudnia 2017
  • Biuro reklamy
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Właściciel tytułu
  • Wydawca

O MAGAZYNIE

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Biuro reklamy
  • Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Design
  • Diners Club Info
  • Felieton
  • Podróże
  • Relaks
  • Sport
  • Technika

Ostatnie wpisy

  • Do siego roku!

    31 grudnia 2017
  • Bogaci się bogacą

    28 grudnia 2017
  • Co kraj, to… produkt

    27 grudnia 2017

Wyszukaj w serwisie

© 2015 Diners Club Polska