Vans: kultowe urodziny
Są marki, które, gdy się starzeją, tylko nabierają na znaczeniu. Ot, by wspomnieć Diners Club. Ale nie tylko. Jedną z nich jest także legendarny Vans. Ulubionemu brandowi miłośników deskorolek i nieformalnego luzu właśnie wybiła „pięćdziesiątka”. Sto lat!
Historia marki, która zrewolucjonizowała rynek butów sportowych i na trwałe wpisała się w wiecznie modny trend sztuki ulicy, zaczyna się w słonecznej i wyzwolonej Kalifornii lat 60. Dokładnie 16 marca 1966 roku, w kalifornijskim Anaheim. Wówczas to trzech przyjaciół, Jim Van Doren, Gordy Lee, Serge D’Elia, otwiera sklep Van Doren Rubber Company. Z początku jest to typowy rodzinny biznes, jakich wiele, ale wielkie ambicje przyjaciół i ich kunszt, a przede wszystkich doskonałe trafianie w gusta klientów sprawiają, że dekadę poźniej firma ma ponad 70 sklepów w USA i eksportuje swoje buty i odzież za granicę.
Vans jest świetnym przykładem ciężkiej pracy, która przekłada się na stworzenie czegoś ponadczasowego i unikalnego.
Hasło „Off the Wall”, które towarzyszy Vansowi od samego początku, można przetłumaczyć jako „zwariowane”. I taka jest ta marka do dziś – inna niż w początkach, nieporównywalnie większa, ale wciąż pełna bezpretensjonalnego luzu i młodzieńczego uroku. Wciąż kieruje nią pasja do sportu, do mody i ekscytujących, nowych doświadczeń. Po 50 latach w brażny Vans wydoroślał biznesowo, ale w przekazie, jakie kieruje do nowych pokoleń klientów, cały czas jest „Off the Wall”. Widać to doskonale w jubileuszowej kampanii „The Story of Vans”, w której marka przypomina, co znalazło się u jej fundamentów.
Street art, sporty i muzyka łączą się w jednym animowanym filmie, za którym stoją takie gwiazdy sceny sztuki ulicy, jak reżyser Reza Resoli z Pet Gorilla, francuscy ilustratorzy Mrzyk & Moriceau i muzycy z Beta Petrol. Spot opowiada historię marki przedstawioną przez pryzmat legend z nią związanych – skaterboardera Jeffa Grossa, legendy skateboardingu Tony Alvy, Chucka D z hop-hopowej ekipy Public Enemy oraz modelki i aktorki Chloe Sevigny.
Kulminacją kampanii „The Story of Vans” będzie seria koncertów takich sław, jak Erykah Badu, NAS i Dizzie Rascal, które odbędą się w wybranych miastach na całym świecie – zaczynając od Nowego Jorku przez Londyn, na Hongkongu kończąc.
Więcej o historii tej marki i jej opowieści można znaleść na www.houseofvans.com.
Materiał powstał na podstawie informacji prasowej.