In vino fortuna – Wine Avenue
Najlepsze pomysły na biznes rodzą się z pasji. Przykład? Wine Avenue, jeden z czołowych polskich specjalistycznych importerów i dystrybutorów alkoholi. Ta firma jest owocem fascynacji smakiem i aromatem… wina. Oto krótka historia jej sukcesu.
Historia Wine Avenue, polskiego importera i dystrybutora win oraz mocnych alkoholi, zaczyna się w roku 2012. I jak w przypadku wielu udanych przedsięwzięć, ma swój początek w zbiegu szczęśliwych okoliczności. – Wino zawsze towarzyszyło mi w wielu momentach życia, celebrowałam nim wiele ważnych okazji. Wówczas nie myślałam jeszcze o tym, że poza zwykłą sympatią do tego trunku będzie to również moja droga zawodowa – opowiada Beata Chmielewska (na zdjęciu powyżej), Prezes Zarządu Wine Avenue i założycielka tej firmy oraz specjalistycznego sklepu z alkoholami. Jak tłumaczy, pomysł na firmę winiarską wziął się z zachwytu, który towarzyszył jej w czasie podróży południowoamerykańskim winnym szlakiem. – Wszystko zaczęło się od podróży do Chile. Dzięki uprzejmości naszego przedstawiciela z lokalnego biura Rohlig & Co. w Santiago, odwiedziłam po raz pierwszy prawdziwe winnice. Jedną z nich była William Cole Vineyards w Casablanca Valley, która do dziś jest w naszym portfolio i do której wracam z pewnym sentymentem – wyjaśnia założycielka Wine Avenue i dodaje: – Podczas tego wyjazdu poznałam w pełni wszystkie emocje związane z winem. Poznałam doznania podzielone na zmysły: wzrok, węch, smak, a więc wygląd wina w kieliszku, aromaty i bukiety w nosie, aż po smak na języku i podniebieniu. To było zupełnie jak „wiadomość w butelce” – emocje, które chcą nam przekazać winiarze. Tak zaraziłam się wielką pasją do wina, dzięki której do dziś trwa i rozwija się Wine Avenue.
Od wielkiej pasji do wielkiego biznesu
Jak podkreśla Beata Chmielewska, początki prowadzenia winiarskiego przedsięwzięcia nie były łatwe; poznanie procedur związanych z importem, akcyzą i sprzedażą, jak również zrozumienie potrzeb rynku było sporym wyzwaniem, na szczęście, zakończonym sukcesem. – Pierwsze 10 000 butelek wina zostało zaimportowanych z francuskiej winnicy Château Grand Pierre z apelacji Bergerac na obrzeżach Bordeaux.
In vino fortuna – w winie szczęście. Także to biznesowe, którego Wine Avenue nie brakuje. Jest to bowiem polska firma, która swoją pozycję lidera buduje na wiedzy, doświadczeniu i pasji.
Od tego zaczęliśmy w 2012 roku – wyjaśnia Beata Chmielewska i dodaje: – Dziś, po zaledwie pięciu latach na rynku, Wine Avenue jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się importerów wina w Polsce, co zawdzięcza m.in. wsparciu logistycznemu ROHLIG SUUS Logistics S.A. Importujemy ponad 300 000 butelek wina rocznie, a w naszej ofercie znajduje się blisko 400 etykiet z najlepszych regionów winiarskich Europy i świata.
Warto też wiedzieć, że choć od win (i miłości do nich) firma wzięła swoją nazwę, to nie tylko one są w jej ofercie. Wine Avenue nieustanie się rozwija i szuka nowych sposobów zaspokojenia potrzeb rynku i klientów. – Od 2016 roku posiadamy w ofercie również szeroką gamę alkoholi mocnych – podkreśla Beata Chmielewska. Co więcej, z myślą o klientach, Wine Avenue organizuje także szkolenia specjalistyczne i enoturystykę. – Przez to propagujemy świadomą konsumpcję win i alkoholi w Polsce, mając tym samym swój udział w rynku, który wciąż dynamicznie się rozwija – dodaje.
Wiedza, doświadczenie, sukces
Wino wymaga określonych warunków, by nabrać szlachetności. Sukces w biznesie podobnie. Dlatego, jak zapewnia Prezes Wine Avenue, firma bardzo starannie wybiera sobie współpracujące z nią winnice. – Zawsze zwracamy uwagę na to, jaką filozofią kierują się ich właściciele. Ważnym czynnikiem jest dla nas to, kto stoi za winem, które przekazujemy w ręce naszych klientów – wyjaśnia i dodaje: – Z kolei wina do naszego katalogu są selekcjonowane przy wsparciu kilku ekspertów, głównie Matiasa Glusmana, certyfikowanego wykładowcy i posiadacza stopnia Diploma prestiżowej szkoły Wine and Spirits Education Trust z siedzibą w Londynie.
Biorąc pod uwagę, że absolwentką tej samej szacownej instytucji enologicznej jest założycielka Wine Avenue, można tylko wznieść toast za kolejne, nieuniknione, sukcesy firmy. Bo przecież in vino fortuna – w winie szczęście (także to biznesowe).
Wine Avenue – kompleksowa oferta
Założona w 2012 roku firma jest importerem i dystrybutorem win i alkoholi mocnych. Jest obecna w całej Polsce, we wszystkich kanałach dystrybucji: HoReCa, B2B i detalicznym. Ma własny showroom i sklep internetowy wineavenue24.pl. W ramach oferty dla biznesu i lokali gastronomicznych ma szeroki wybór win bankietowych i zapewnia wsparcie specjalisty przy konstruowaniu karty win, szkolenia specjalistyczne i degustacje, a także wsparcie merytoryczne i marketingowe oraz wyjazdy enoturystyczne do winnic w najciekawszych regionach winiarskich Europy i świata. Z kolei klientom indywidualnym Wine Avenue zapewnia m.in. doradztwo przy wyborze wina, dowóz wina do domów letnich i na jachty – również za granicą – degustacje, wyjazdy do winnic i szkolenia oraz import wina na życzenie z dowolnych regionów i winnic świata.
Showroom oraz siedziba Wine Avenue mieszczą się w Warszawie – ul. Rozbrat 44A, lok. 27. Więcej informacji o firmie i jej ofercie można znaleźć na stronie www.wineavenue.pl oraz uzyskać pod numerem telefonu +48 797 606 009.
Artykuł partnera gali urodzinowej Diners Club Polska, która odbyła się 5 października 2017 roku.
Zdjęcia w artykule: ©K. Rainka 2017