Do szczytnego celu na rowerze
W świecie rowerów dominują nowoczesne stopy metali oraz ultralekkie włókna węglowe. A gdyby to zmienić i zacząć produkować jednoślady z… bambusa? To nie mrzonka – bambusowe rowery produkowane przez polską firmę w Ghanie podbijają świat!
Asante Bamboo Bike to polska firma założona przez Igora Pielasa, produkująca w Ghanie rowery z bambusa. Szalony pomysł? Bynajmniej! Jej produkty podbiją rynki Wielkiej Brytanii i Szwecji, a już niebawem pojawią się w Danii i w Szwajcarii. Do tego idea, jaka stoi za powstaniem tej firmy jest wyjątkowo szczytny – wpływy ze sprzedaży bambusowych rowerów wspierają edukację dzieci w Ghanie.
Biznes z sercem
Asante Bamboo Bike łączy pomysł na biznes z celem społecznym. Rowery są produkowane w Ghanie, w miejscowości Asante, gdzie firma szkoli i zatrudnia okolicznych mieszkańców. Jednoślady następnie trafiają do Europy, gdzie sprzedawane są w cenie około 4 tys. zł. To sporo, ale w zamian dostajemy oryginalny pojazd i fundujemy stypendium zdolnemu uczniowi.
Nasze rowery są społecznie odpowiedzialne. Wspieramy przedsiębiorczość i edukację w Afryce. Każdy rower finansuje jedno stypendium w Ghanie dla zdolnych uczniów.
– Asante Bamboo Bikes to przedsiębiorstwo społeczne produkujące rowery w Ghanie i Polsce. Promujemy materiały odnawialne i zrównoważoną produkcję. Jednocześnie nasze rowery są społecznie odpowiedzialne. Wspieramy przedsiębiorczość i edukację w Afryce. Każdy rower finansuje jedno stypendium w Ghanie dla zdolnych uczniów z regionu Asante – wyjaśnia Igor Pielas.
Rowerem do edukcji
Asante Bamboo Bikes ma ambitne plany, które mają pomóc w rozwiązaniu problemu z nierównym dostępem do edukacji w Ghanie. Firma zaangażowana jest w inicjatywę AsanteEDU i kampanię crowdfundingową, której celem jest stworzenie interaktywnych bibliotek na terenie Ghany. W ramach kampanii zostało zebrane 18 tys. zł, co pozwoli na stworzenie trzech takich miejsc. Założyciel Asante Bamboo Bikes podkreśla wagę przedsiębiorczości społecznej. – Im więcej zdziałamy w biznesie, tym więcej misji społecznych jesteśmy w stanie zrealizować. Ta misja może wspierać biznes, marketing i sprzedaż, jeśli tylko umiejętnie się je połączy – przekonuje.
Rowery mają ręcznie wykonaną, bambusową ramę i wyróżniają się na tle innych modeli. Ich produkcja jest też bardziej ekologiczna – w przeliczeniu na jedną osobę, emisja dwutlenku węgla powstała w trakcie produkcji sprzętu wynosi 21 gramów na każdy przejechany kilometr. Jednak wartość społeczna tego przedsięwzięcia jest większa od każdej liczby.