Są piękne i zdyscyplinowane. Przez lata w cieniu sławnych koleżanek modelki z polskim paszportem pracowały nad własną marką. Dziś bez nich nie odbędzie się żaden ważny pokaz mody.
Kiedy zaczynały przygodę z modelingiem, świat zachwycał się Alek Wek i Natalią Vodianovą. Im pozostawał drugi rząd. Dziś polskie modelki można zobaczyć w blisko trzydziestu kampaniach reklamowych, od Gucciego i Diora, po Bossa czy Moschino. Do tego prestiżowy portal models.com pięć z nich umieścił w pierwszej dwudziestce najlepszych modelek świata. Fotografowie je uwielbiają, bo są punktualne na castingach, przed obiektywem pojawiają się zawsze wypoczęte i nie narzekają, kiedy sesja przeciąga się w nieskończoność. Ten sezon należy do nich!
Anja Rubik
Karl Lagerfeld uważa, że jest genialna. Dla Jamesa Scully’ego jej ciało to „zestaw doskonały”. Trzecia na liście portalu models.com Anja jest dziś niekwestionowaną królową wybiegów, i za udział w pokazie inkasuje co najmniej 10 000 dolarów.
Trzecia na liście portalu models.com Anja jest dziś niekwestionowaną królową wybiegów, i za udział w pokazie inkasuje co najmniej 10 000 dolarów.
A to jedynie ułamek sum, na jakie opiewają jej kontrakty reklamowe. To im zawdzięcza miejsce w pierwszej dwudziestce najlepiej zarabiających modelek świata. Tego lata zobaczymy ją w kampaniach domu mody Balmain, Kurta Geigera, Fendi, Elie Saab, Karla Lagerfelda i Giuseppe Zanottiego. Jednak „najlepsze nogi w branży” – jak nazwał ją Lorenzo Pedrini, były szef agencji modelek Next Model Management – to nie wszystko, co Anja może nam zaoferować. Projektowanie obuwia dla marki Quazi, funkcja dyrektora kreatywnego prestiżowego magazynu „25” czy regularne występy w polskiej edycji „Top Model” – lista jej pomysłów na życie wykracza dziś daleko poza wybieg.
Monika (JAC) Jagaciak
Jedenasta w rankingu najlepszych modelek JAC odważnie zmierza w stronę podium. Chociaż ma zaledwie osiemnaście lat, zawodowego doświadczenia może jej pozazdrościć niejedna starsza koleżanka. Nic dziwnego, skoro swoją karierę zaczynała jako trzynastolatka! I miała naprawdę mocne wejście, reklamując firmę Hermes w kampanii jesień 2007. Jej występ zresztą wzbudził wiele kontrowersji: nigdy wcześniej do kampanii domu mody nie zaangażowano tak młodej modelki. Ona sama przyznaje, że w drodze na szczyt zdarzały się jej potknięcia. Co nie przeszkodziło ostatnio Fashion TV uznać ją najlepszą modelką sezonu. Dziewczęcy urok i seksowna przerwa między zębami a’la Vanessa Paradis dodają jej nieodpartego uroku, który możemy teraz podziwiać w kampaniach Lacoste, Chanel Beauty, Boss orange, Just Cavalli i Dior Cruise.
Zuzanna Bijoch
Prawdziwe objawienie ostatnich miesięcy. Jeszcze dwa lata temu nikt o niej nie słyszał. Dziś jest trzynastą modelką świata. Potencjał w przyszłej maturzystce dostrzegł sam Steven Meisel, dzięki któremu w 2010 roku Bijoch podpisała z Pradą kontrakt na wyłączność. Sezon później to Miuccia musiała ustawić się w kolejce za innymi projektantami zachwyconymi doskonałymi rysami twarzy Zuzanny. Tego lata młoda modelka też nie może narzekać na brak propozycji. Między występami na łamach amerykańskiego, rosyjskiego, brytyjskiego i francuskiego „Vogue’a” pojawia się w kampaniach Balenciagi, Alexandra McQueena, Paul & Joe, Trussardi i Valentino.
Kasia Struss
Numer szesnaście na liście models.com. Kasia jest pierwszą Polką, która wzięła udział w kampanii reklamowej Diora. Fotograf Paolo Roversi jej urodę streścił w dwóch słowach: „c’est magnifique”. Nic dziwnego. Kasia wzbudza sensację, gdziekolwiek się pojawi. Odkąd amerykański „Vogue” zaliczył ją do grona najlepiej ubranych kobiet, średnia jej udziałów w pokazach wzrosła do czterdziestu każdego sezonu. Tego lata zobaczymy ją na stronie Hugo Summer 2012 online Campaign oraz w reklamach domów mody Moschino, Adolfo Domingueza i Bottegi Venety.