Biznes
Zdrowa jak Venus – Venus Williams i Jamba Juice
Raper 50 Cent nie jest jedynym celebrytą z nosem do interesów. Wśród gwiazd – tym razem sportu które lubią i potrafią robić pieniądze, i do tego na modzie na zdrowy styl życia – jest Venus Williams.
Venus wygrywa na każdym polu. Na korcie i w biznesie.
Młodsza z gwiazdorskiego duetu sióstr tenisistek jest franczyzobiorcą znanej amerykańskiej sieci sklepów i barów ze świeżo wyciskanymi sokami – Jamba Juice. Firma, której współzałożycielem jest prezes Starbucks, Howard Schultz, promuje kalifornijski styl życia. Nic więc dziwnego, że Venus Williams – po wejściu we franszyzę – została z miejsca okrzyknięta „gwiazdorskim rzecznikiem”. Zyski Williams obejmuje tajemnica handlowa. Wiadomo natomiast, jakie poniosła koszty, wchodząc w spółkę z Jamba Juice. Venus musiała wydać nie mniej niż 500 tys. dolarów na każdy nowo otwarty bar (zobowiązała się do stworzenia minimum trzech) oraz przez 10 lat trwania umowy opłacać 5,5-procentowy „podatek” na rzecz Jamba Juice, a także ponosić 4-procentowy wydatek na marketing marki. Nie są to zawrotne kwoty, ale można mieć pewność, że ta inwestycja wsparta działaniami marketingowymi zwróci się jej w krótkim czasie.
Artykuł pochodzi z archiwalnego wydania „Diners Club Magazine”.
© 2015 Diners Club Polska