Kim są oficjalni sponsorzy tegorocznych mistrzostw Europy? Wśród nich jest, między innymi, importer liści koki i twórca androida – ambasadora dobrej woli robotów. Co wiemy o najpotężniejszych markach świata?
Komentatorzy sportowi kochają statystyki. Kiedy rywalizacja traci tempo, zawsze można wtrącić, ile na przykład potrzeba trawy, by pokryć płytę Stadionu Narodowego (28 tirów, czyli 625 rolek, ważących łącznie 616 ton). Przy okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej warto wspomnieć też o zupełnie innych wyliczeniach. Tylko z pozoru niemających z futbolem nic wspólnego. Otóż jeden dolar według danych Departamentu Skarbu USA ma grubość 0,10922 mm. Stos 810 miliardów jednodolarówek miałby wysokość ponad 154 078 kilometrów. Jakie znaczenie ma ta informacja dla fanów piłkarskich rozgrywek? Łączna wartość aktywów wszystkich dziesięciu firm, które są sponsorami mistrzostw, to właśnie około 810 miliardów dolarów. Miejsce na bandzie piłkarskiego boiska jest więc zarezerwowane dla członków bardzo ekskluzywnego klubu. Co trzeba mieć, żeby nim zostać…?