Biznes stawia na zdrowie – Diners i S7 Health łączą siły
Inwestor, Anioł Biznesu, twórca jednej z największych w Europie firm odszkodowawczych, Daniel Kubach, stworzył kolejny biznesowy sukces. S7 Health wprowadza na rynek usług medycznych nową jakość. Diners Club Polska jest partnerem tej zmiany.
Jaka jest więc recepta na sukces?
Chcieć, móc i robić. To na początek. Zawsze wchodzę w branże, w których nie mam doświadczenia. Z wykształcenia jestem psychologiem biznesu i potrafię tworzyć firmy, inwestować w nie i wynajdywać okazje, ale nie muszę się znać szczegółowo na specyfice danej branży. Nie trzeba przecież być lekarzem, żeby rozumieć biznesowe zależności w medycynie. Świetny doktor może być marnym przedsiębiorcą, a dobry biznesman – kiepskim lekarzem (śmiech). Myślę, że sukces wymaga koncentracji na działaniu, wiary w jego osiągnięcie i pewności siebie. To naprawdę mocna podstawa, żeby odnieść zwycięstwo.
Mocna, ale czy stuprocentowa?
To kwestia statystyki. Jeśli nie wyjdzie pierwsza firma, druga i trzecia, to czwarta będzie już rentowna. Ważne, żeby się nie poddawać i nie zrażać niepowodzeniami, uczyć się.
Pan się nie zraził? W karierze było więcej potknięć czy sukcesów?
Porażek! Mnie to nie zraża, choć miałem swojego czasu kompleks wobec kolegów z branży – właśnie przez te porażki (śmiech). Pozbyłem się go po przeczytaniu książki Leszka Czarneckiego „Biznes po prostu”. Autor opisuje, jak zaczynał i jak wyglądała amplituda postępu – sukces, porażka, porażka, sukces, porażka, porażka… Jeden sukces, dwie porażki. I pomyślałem sobie: „chyba mam lepsze statystyki” (śmiech).
Nie rażą Pana potknięcia na biznesowej drodze, ale czy jest może jakieś przedsięwzięcie, które nie wyszło i do dziś Pan tego żałuje? W biznesie można w ogóle pozwalać sobie na takie sentymenty?
Moje wejście w branżę modową… Villę Italię sprzedałem całkiem niedawno. Wszedłem na rynek, którego nie znałem, zainwestowałem pieniądze i czekałem na efekty. A ich nie było. Jedyny efekt jest taki, że mam całkiem okrągłą sumę w ubraniach (śmiech). Naturalnie wyniosłem z tego doświadczenia wiedzę, którą wykorzystam w przyszłości. Potknięcia w biznesie uczą – ale to przecież oczywiste.
Jaka to wiedza?
Paradoksalnie, choć to przedsięwzięcie się nie udało, po raz kolejny odczułem, że sukces w biznesie wcale nie jest tam, gdzie się go spodziewamy, za to można go znaleźć w dziedzinach, o których wiemy niewiele. Kilka lat temu postanowiłem zainwestować na rynku ubezpieczeń i odszkodowań. Wszyscy mi to odradzali, bo nie jestem prawnikiem, nie znam specyfiki tego zawodu. Posłuchałem jednak intuicji i zaryzykowałem.
Nasze usługi concierge i karty Diners Club doskonale ze sobą współgrają. To prestiżowe produkty, które się wzajemnie uzupełniają.
To był sukces, a wynikł on z tego, że będąc spoza tamtego świata, widziałem go z dystansu. Nie miałem szczególnego pojęcia o rynku odszkodowań, ale rozumiałem, czego chce klient – i ja sam. „Czy chce pan otrzymać odszkodowanie za wypadek?” – tym pytaniem zdobywałem klientów, ponieważ pytałem ich o to, co dla nich było ważne. I tak samo widzieli to moi pracownicy. Dziś ta firma odszkodowawcza – stworzona na przekór zdrowemu rozsądkowi – jest największa w Europie. Ma 30 tys. handlowców, a jej wycena giełdowa przekraczała 300 mln złotych.
A jak ten sukces przełożyć na branżę medyczną?
Zadziwiająco łatwo (śmiech). Na rynku jest kilka dużych firm obsługujących inne duże firmy. Nie mają dużych sieci sprzedaży i oglądają świat zza szyb warszawskich wieżowców. Oznacza to, że w mniejszych miastach firmowe pakiety medyczne nie istnieją. Nikt nie przyjedzie i nie zainteresuje się firmą zatrudniającą mniej niż 30 osób. S7 Health jest tym właśnie świeżym spojrzeniem z dystansu. Wychodzimy do przedsiębiorców dotychczas pomijanych w kalkulacjach korporacji. Trzeba pamiętać, że ogromna większość firm w Polsce – 99 proc. to organizacje od 1 do 49 osób. Przecież to ogromny rynek.
I jak go podbić?
A co gdyby nasi klienci byli naszymi handlowcami? Jedną ze ścieżek pozyskania klientów przez S7 Health jest budowa sieci ambasadorów marki – zadowolonych klientów. Ich rekomendacja jest najlepsza, jaką można sobie wyobrazić. W takim modelu każdy odnosi korzyści. W Polsce prywatne abonamenty medyczne uchodzą za produkt luksusowy – zwłaszcza poza dużymi miastami – ale czy nimi są? To przecież coś, co każdy może dziś mieć. I my dostarczamy taką usługę – w najlepszym wydaniu.
A jak jeszcze można udoskonalić pakiet medyczny?
Medyczny concierge. To usługa S7 Health, która wyznacza nowe standardy. Concierge może zorganizować dowolną konsultację medyczną, dodatkowe opinie wybitnych specjalistów. To opiekun klienta, który dokłada wszelkich starań, żeby chronić jego zdrowie.
Cena nie gra roli?
Złoty środek wyznacza naszą filozofię. Na rynku medycznym nie można konkurować obniżając jakość. Można za to optymalizować koszty, tak jak my to robimy – m.in. dzięki różnym kanałom sprzedaży. Z drugiej strony wiemy, że możemy rozwinąć nową gałąź na rynku usług medycznych – concierga medycznego. Jesteśmy pierwsi i mamy ogromną przewagę. Oferujemy kompleksową i zbalansowaną usługę – dopasowaną do indywidualnych potrzeb naszych klientów. I pewnie wkrótce pojawią się nasi naśladowcy.
Plagiat najwyższą formą uznania?
(śmiech)
Ale tylko Wy możecie mieć za partnera Diners Club Polska, a to już przewaga nie do przebicia.
Partnerstwo z Diners Club to kolejny lewar, dzięki któremu zyskujemy przewagę. I nasze usługi concierge, i karty Diners Club doskonale ze sobą współgrają. To prestiżowe produkty, które się wzajemnie uzupełniają. Dzięki temu nasi wspólni klienci mają pełną ofertę – ubezpieczenie ze strony Diners Club i pomoc oraz wiedzę medyczną ze strony S7 Health. Dajemy im spokój ducha i poczucie bezpieczeństwa. Chyba niewiele jest ważniejszych kwestii w życiu. Takie partnerstwo to dobra praktyka i recepta na sukces.
Na zdrowie!
Posiadacze kart Diners Club mają zapewniony zakup ubezpieczenia medycznego S7 Health w promocyjnej cenie ze zniżką. Rabat dla posiadaczy i użytkowników kart Diners Club wynosi nawet 55 proc. – w zależności od wybranego wariantu opieki medycznej S7 Health.
Więcej informacji o ofercie oraz cennik znajduje się na www.diners.s7health.pl.