Narita International
Międzynarodowe lotnisko Narita jest drugim pośród największych i najbardziej zatłoczonych japońskich portów lotniczych. Rocznie obsługuje przeszło 35 milionów pasażerów. Ale gdy powstawało, jego budowa wzbudzała wiele kontrowersji.
Budowa tego lotniska od początku rozpalała spory. Zarzucano mu, że jest zbyt oddalone od stolicy (57 km), a powierzchnia terminali jest za mała w stosunku do potrzeb. Niemniej jednak to oddane w 1978 roku do użytku lotnisko, bez większych zakłóceń przez lata wywiązywało się ze swoich zadań. Obecnie jednak jego formuła już się wyczerpuje. Narita nie jest w stanie przyjmować wszystkich samolotów, co zwiększa koszty przylotu do Tokio. Zgoda na lądowanie i serwis kosztuje linie lotnicze dużo więcej niż w przypadku innych terminali. Taki stan rzeczy powoduje, że choć Narita miała stanowić alternatywę dla innego tokijskiego lotniska – Haneda Airport – obecnie potrzebuje wsparcia ze strony swojego „poprzednika”. Haneda Airport, warto też wiedzieć, nie tylko obsługuje ponad 70 mln podróżnych, ale również należy do najbardziej prestiżowych i luksusowych portów lotniczych świata. O tym, że na tym lotnisku może przydać się karta Diners Club już pisaliśmy.
Taksówki w Tokio są drogie. Przejazd z Narita Airport do centrum miasta to wydatek rzędu 20 000 jenów, czyli 680 zł! Tańszy jest pociąg lub tzw. limusine bus.
Wracają jednak do Narity – problemem przez wiele lat było także dotarcie do niej. Początkowo jedyne połączenie z lotniskiem stanowiła zatłoczona trasa szybkiego ruchu. Na szczęście, dostrzegając ten problem, rząd japoński uruchomił programy inwestycyjne, które doprowadziły do powstania kilku połączeń kolejowych – w tym superszybkiego pociągu Skyliner. Skład poruszający się po trasie kolejowej Narita Sky Access dociera do stolicy w 36 minut. Inne szybkie pociągi łączące miasto z terminalem (np. JR NEX), potrzebują na to około godziny. Na lotnisku stacjonują również taksówki, jednak ze względu na ceny nie jest polecane korzystanie z ich usług (orientacyjny cennik po prawej).
Lotnisko Narita ma oczywiście zalety – znane jest z dużej liczby sklepów i punktów usługowych. Na dwóch piętrach terminalu pierwszego znajdują się m.in. butik „Hello Kitty” (typowy dla japońskiej estetyki komiksu), liczne bary sushi, salony fryzjerskie i kosmetyczne.
Saloniki Diners Club
Na terenie tokijskiego lotniska Narita znajdują się dwa saloniki dla posiadaczy kart Diners Club. Zlokalizowane są w terminalach nr 1 i 2. Goście nieposiadający kart muszą uiścić opłatę za wstęp – 1080 jenów (ok. 40 zł). Saloniki otwarte są w godzinach 7–21.